Måndag

Höstlovet är slut och vardagen rullar på som vanligt igen. Det har varit skönt att vara hemma med barnen, vi har inte gjort sådär jättemycket men alla är nöjda ändå. Nu kör vi sista biten innan jullovet och ett nytt år. Det är helt galet hur fort tiden går. Wilma blir 12 år om 2 månader, jag kan verkligen inte förstå det. Att jag för så längesen satt och dokumentera hela graviditeten här på bloggen. Det var tider det, ibland går jag tillbaka i arkivet och minns hur det var. 
 
Igår var vi på kalas och i slutet vart det alldeles för mycket för mig, jag vart supertrött och yr. Höll nästan på att somna i soffan så det var lika bra att åka hem. Jag förstår inte varför det blir sådär ibland. Det är som att allt bara stängs av och kroppen slutar fungera. Jag skäms så mycket efteråt, varför vet jag inte, det är ju inget jag kan rå för. Väl hemma somnade jag direkt och sov till 9 imorse, så typ 14 timmar utan att vakna en enda gång. Ändå är jag fortfarande trött just nu men vågar inte gå och lägga mig och vila eftersom jag har tandläkartid klockan 2 och vill inte riskera att inte vakna i tid. Det är iallafall sista besöket hos tandis för iår. Jag är så himla glad över att jag tog tag i mina tänder, trots att det kostat skjortan så är det så värt det. 
 
Jag känner mig ganska så orkeslös idag, vädret ute är rätt dystert och jag är inte ett dugg sugen på att ge mig ut, men jag måste. Skulle behöva skaffa mig en ny jacka också, snart kommer väll minusgraderna och jag hatar att frysa, det är bland det värsta jag vet. Jag vill bara kasta alla mina kläder som blivit för små, blir så ledsen över att se dom och påminnas om hur mycket jag gått upp i vikt. Det är inte alls kul. Jag är större nu än vad jag varit under alla mina graviditeter, det är inget fel med det men jag trivs verkligen inte i den kropp jag har just nu. Jag har testat alla möjliga metoder även fast jag vet att det som kommer hjälpa är att börja träna, det går helt enkelt inte att gå på pulverdieter och sånt, iallafall inte för mig. Men så var det det här med motivationen som är lika med noll. Jag vill se resultat direkt och inte behöva vänta flera veckor, då tröttnar jag. Jag vet att jag måste ändra inställning men det är så svårt. Massa pepp behöver jag! Har ett mål på att gå ner 20 kg och det är rätt mycket men jag vill verkligen tillbaka till min gamla kropp. Oavsett vad andra säger, att jag är fin som jag är osv, det handlar om vad jag trivs med. Jag kan knappt gå förbi spegeln utan att äcklas över mig själv och det är så himla fel, man ska vara stolt över sig själv men det går bara inte just nu. 
 
Tiden sprang iväg och jag måste göra mig redo inför tandläkaren. Bjuder på en mysig bild på Wilma och Alva, minisen somnade tryggt i systers famn. 
 
 
 
2018 | |
Upp