Ännu en dag

Idag är det dags för tredje gången av DBT, det känns bra. Jag är fortfarande lite skakis efter helgen händelse men mycket bättre. Igår hade jag yrsel och dubbelsyn men det är borta idag. Jag skulle så gärna vilja veta vad det var som hände och vad man ska göra om det händer igen men det är ingen som vet. Läskigt var det iallafall, det var lite likt ett epilepsianfall. Men nu hoppas jag att jag slipper fler besök på sjukan.
 
Ångesten har iallafall varit mycket bättre, jag hade oroat mig en del över Gustafs kalas och det var synd att jag inte kunde vara med. Han var iallafall supernöjd över det och det är huvudsaken. Det känns skönt att slippa gå med ångest hela dagarna, det tar så mycket energi. Idag är det även ett möte med skolan pga det har varit en del konflikter mellan tjejerna i klassen men jag tror det kommer bli bra också. 
 
Annars ska jag bara ta det lugnt idag, farmor som hämtar på förskola/skola så jag kan ta det lugnt och slippa stressa från terapin. Hade tänkt gå ner och fika men jag skippar det och hänger hemma istället, dumt att ta några risker just nu. 
 
Det är så roligt med Alva just nu, hon babblar på som bara den och kommer med roliga kommentarer hela tiden. Hon började prata väldigt tidigt och idag förstår man allt hon säger. Dessutom har hon börjat leka tillsammans med kompisar på förskolan och inte bara bredvid. Hemma är det mycket lek med dockan nu, hon lagar mat till den, bädar ner den i vagnen osv. Det är så roligt att se.
 
2018 | |
Upp