En helt vanlig torsdag

Idag är jag lite piggare, tänk vad en promenad kan ge och tänk vad svårt det kan vara att bara komma iväg. Det är ett av mina problem, att jag har svårt att ta tag i saker som jag vet i slutändan gör gott. Vi har så himla fint väder nu också för att vara oktober. Det gäller att passa på nu när solen fortfarande skiner. Annars har jag fått lite annat gjort också, packat kläder i påsar som ska lämnas in. Vi har en himla bra klädförmedling här i Nynäs, dom flesta av barnens plagg kommer där i från nu för tiden. Bra för plånboken och miljön. Tycker det är så onödigt att köpa massa nytt när dom ändå bara växer ur allt på några månader. Även fast jag tycker det är skoj med kläder men man kan fynda massa fint begagnat också.
 
Annars så känner jag mig stressad inför söndagen då Gustaf ska ha kalas. Dock bara 2 av 4 som kommer så det blir ett litet kalas men han är nöjd bara han får ha några kompisar över hem och får tårta. Vet inte varför jag blir såhär, kan inte tänka på annat, blir helt matt. Men det kan bero på att jag är rädd över att jag ska bli sjuk och stressen bidrar ju inte till något bättre heller. Hela tiden finns den där rädslan över att bli dålig, eftersom att det ibland kommer utan att jag ens hinner tänka klart innan. 
 
Vi har några elsnubbar här just nu då vår el på nedervåningen gick igår och dom håller på att klura ut vad det är eftersom den gick på samma sätt för några månader sen bara. Det verkar vara lite förvirrande låter det som, haha. 
 
Snart kommer barnen hem igen, farmor som hämtar idag. Jag får hjälp någon dag i veckan just nu. Det har varit ett stressmoment för mig med rädsla över att jag ska komma försent, trots att jag aldrig gjort det, är snarare där en halvtimme innan. Sånna onödiga saker jag kan gå hela dagarna och oroa mig för, sen direkt när jag är hemma så släpper det igen. 
 
 
2018 | |
#1 - - Gun Forsberg:

Vad kul att höra att du tar hem barnens kompisar . Ja barnkläder ar dyra nu för tiden och det är bra att man kan hitta bra barnkläder för det växer ju så fort att de inte hinner slita ut dem. Kramar ifrån mormor till er alla

Upp