Jag vill bara fly från mig själv , skära bort min otillräcklighet

När jag får en komplimang vet jag oftast inte vad jag ska säga, jag känner mig obekväm för att jag inte håller med om det. Jag blir så besviken på mig själv över att jag har ett sånt stort självhat. Varför kan jag inte bara tacka och ta emot? Jag försöker jobba mycket med att inte vara så beroende av andras bekräftelse, men det är så svårt. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag vill tror att jag har kontroll över mina känslor men det har jag inte. Det som skrivs i den här bloggen är mest för min egna skull men det är alltid kul med respons och när jag inte får någon, ja då tror jag att det jag skriver är trist. Ändå har jag fått mail och många nya "internet" vänner och det är så himla kul. Att veta att man inte är ensam. Men när jag får så mycket beröm så känner jag att jag inte är värd alla dessa fina ord. Vill ändå tacka er, försöker att ta åt mig av alla era ord även fast hjärnspökerna ibland tar över mitt huvud. Jag lever med en ångest som tvingar ner mig under vattenytan, en ångest som kväver mig med negativa tankar, panik och svåra minnen. Jag vet att jag skriver mycket om just ångest men det är för att den är en sån stor del av mig och som jag kämpar med dagligen.
 
Imorgon ska jag och Wilma ner på stan och köpa lite nya kläder till henne och sen ta en fika. Det ska bli mysigt att göra något med henne ensam, utan syskon som stör. Tror det är viktigt för oss båda. Det har varit så mycket med min sjukdom på senaste tiden och hon är i den ålder som förstår mer och oroar sig över mig. Jag vill inte att hon ska göra det, utan hon ska känna sig trygg. Pratade med min mentalskötare idag och hon kom med lite råd över om hur man pratar med barn om psykisk ohälsa och erbjöd sig även att Wilma får följa med mig dit och prata. Det kan kanske vara något men jag ska prata med Wilma först. Tycker det är viktigt att hon får rätt och bra information. Och framförallt att hon ska slippa vara rädd och orolig. Men imorgon ska vi iallafall ha en mysig dag tillsammans. 
 
Jag och Mickis testade lite nya roliga saker idag. Colan med mango smak var riktigt god.
 
 
 
2018 | |
Upp