Ny dag

Idag var jag på möte angående kontaktperson/boendestöd. Det gick väll bra, hon tyckte boendestöd var mer för mig medan jag tyckte att det räckte med en kontaktperson som kan få mig att göra lite mera saker än att bara sitta hemma. Men vi får se vad dom kommer fram till, skulle ta ca en månad innan man får något besked om man blivit beviljad något.
Det är lite blandade känslor över att behöva be kommunen om hjälp bara för att vardagen inte fungerar för mig just nu. Jag vill ju så gärna men det blir så fel hela tiden. Minsta motgång och jag backar undan direkt och så får jag inget gjort istället. Måste verkligen få vertyg som jag kan jobba med. Jag har ju blivit socialt isolerad hemma i hemmet. Skulle behöva ha någon som jag kan träffa minst två dagar i veckan och bara få prata med. Även fast jag är rätt tillbakadragen så tror jag att jag skulle kunna öppna upp mig bara det är rätt person.
 
Nu sitter jag och väntar på tandläkaren, förhoppningsvis sista besöket för det här året. Blev en dyr tandläkarhistoria för mig, men känns så skönt nu när det snart är klart. Vet att jag ska dra ut en till tand idag, sist gick det bra men den här tanden sitter lite längre fram och man vill ju inte gå runt utan? Så att det syns att man är tandlös lixom, hehe. Får se hur det blir.
 
Idag har Gustaf namnsdag (Nils) och det är viktigt för honom så han ska få äta tårta idag. Jag saknar dom tiderna när jag orkade göra allting själv, älskade att baka och trixa och fixa. Men nu, jag vill så gärna men varken orken eller fantasin finns där.
 
Igårkväll vet jag inte vad som hände och jag minns ingenting? Såg att jag hade bloggat ett snabbt inlägg som var fullt av stavfel och så. Ber om ursäkt men ibland är hjärnan inte med, kan bero på att jag var så nervös inför dagens möte. Läskigt att allt bara kan stängas av sådär helt plötsligt. Det är något jag hela tiden går och oroar mig för. 
 
Nej nu är det min tur att besöka tandis!
 
2018 | |
Upp