Du är varm när jag är kall

Mötet idag gick över förväntan, jag hade verkligen ingenting att oroa mig för. Det fanns ingen som helst oro över barnen, vilket jag innerst inne faktiskt visste, men ändå var jag nojig. Vi var en del med på mötet, sambo, läkare, skötare, soc, kurator och min skötare från Nynäs. Pratade under en timme och jag hade liiite svårt att hänga med allt men vi ska iallafall ansöka om en kontaktperson till mig, som tex kan gå ut och gå en promenad eller liknande. Läkaren här är den första som insett hur känslig för stress jag är, att minsta lilla får mig att tappa allt helt. Alltså inga droger inblandade! Det känns så skönt. Vi bestämde iallafall att jag stannar här till minst onsdag nästa vecka men med permission över helgen. Sen på måndag ska jag till min läkare i Nynäs och få ett läkarutlåtande som fkassan strular med. Hoppas bara att hon kan fixa ett den här gången, läkaren här har försökt ringa henne också och så hade hon lämnat meddelande hos receptionen.
Vi bestämde även att min tandläkartid på måndag ska avbokas då det är en stor trigger för mig, så det är bättre att vänta tills allt blivit hyfsat stabil.
 
Jag är iallafall grymt lättad över att allt gick så bra. Hon från barn och ungdom hade jag träffat några gånger tidigare, hon jobbade på ett aktiveringshus jag brukade gå till. Nu hoppas jag att vi hittar en kontaktperson som passar mig. Vi blev även erbjudna att söka åt Gustaf då han går under LSS lagen men vi känner att allt funkar så bra hitills så det är inte nödvändigt. Lärarna har berättat att det inte är några problem alls och att han har kompisar och hänger med på lektionerna. Han är ju stor nu!
 
Det enda som känns tungt just nu är att jag behöver vänta 2 dagar till innan jag får träffa mina barn. Jag får iallafall vara hemma på Gustafs födelsedag, det är det viktigaste. Men ångesten är fortfarande kvar... när jag började skriva det här inlägget var jag på toppen och nu är jag på botten. Igen. Det kan kan svänga så himla fort. Lika bra att börja förbereda sig för sängen. Imorgon kommer min mamma och bror hit. 
 
 
2018 | |
#1 - - Anonym:

Blev så glad att det gick bra för dig igår och att du får komma hem till dina barn och sambo S på onsdag du har underbara barn och sambo så det kommer gå bra men det kommer ta tid . Men vill att du skall veta att jag älskar dig mitt barnbarn, Jättekramar till dig ifrån mig

Svar: ❤❤❤
Emelie Forsberg

Upp