Mycket gjort

Jag har ju haft lite strul med fkassan på senaste tiden, intyg som inte blivit godkänna osv. Idag fick jag reda på att det jag ansökt om är att få bli sjukpensionär, haha. Inte konstigt att det inte gått igenom, för det vill jag ju verkligen inte bli än. Så nu hoppas jag att allt löser sig.
Jag fick ut väldigt mycket av läkarbesöket idag och jag stod för en gångs skull på mig. Något behövs göras och det är nu, inte senare. Så nu skulle en remiss skickas till en psykolog, jag ska få börja dbt behandling och en ADD utredning ska påbörjas. Blev även sjukskriven året ut vilket var väntat men ändå känns det för jävligt. Jag vill inte acceptera att jag är sjuk. Även fast det är just det jag måste för att bli frisk.
 
Det känns skönt att få börja med dbt. Så att jag förhoppningsvis kan bli av med mitt självskade beteende och stärka mitt självförtroende. Jag har tagit upp detta tidigare men då har hon inte ansett att det varit aktuellt. Nu när vi gick igenom min journal, där jag har flera intox fall tyckte hon att det var mer akut. 
Det är sjukt hur långt man ska falla innan man får hjälp. Jag är helt säker på att jag hade kunnat bli hjälpt tidigare. Nu har jag mycket mer att jobba med. 
Men jag ser framemot att börja med det här och kanske få läka.
 
Jag är tillbaka på avdelningen igen, det känns tungt men jag får se det som att jag är en dag närmare att bli  bra. Ska bara försöka att vara i nuet nu och inte tänka på vad som kommer och oroa mig över saker. Men det är svårt, jag vill gärna ha koll på allt.  
 
2018 | |
Upp