Nya tag

Igår bestämde jag och min läkare tillsammans att jag ska genomgå en ny ECT behandling. Jag var först lite skeptisk men tänkte tillbaka på att det faktiskt vart lyckat i ett par månader efter, och det är alltid något. Jag är beredd att testa allt just nu. Blev även ändring i medicinlistan så nu hoppas jag att jag kan bli av med min ständiga ångest. Jag har mått riktigt pissit de senaste dagarna, det har varit så himla mycket. Ständigt tryck över bröstet och illamående och jag har gjort helt tokiga saker just för att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ångesten är min värsta fiende nu. Den gör att jag inte kan tänka klart och blir deppig istället. Fan vad jag hatar den! Varför kan jag inte bara få lite lugn och ro?
 
Jag tror att effekten av ECT skulle vara bättre för mig om jag fick göra den upprepade gånger, jag har hört att man kan göra så för att förlänga effekten men det är något jag får diskutera med med min läkare om.
Enda nackdelen är att jag blir kvar här i minst en vecka till, börjar första behandlingen redan imorgon. Jag får iallafall komma hem över helgen och träffa barnen.
Skulle egentligen gått på Johan Renhborgs show men jag känner att jag inte orkar det så S får ta med en kompis istället. Vi åker nog till min mamma och sover över där så att jag slipper vara ensam. Kom på nu att det bara blir jag och Alva. Gustaf åker till sin pappa och Wilma ska iväg och göra lite gymnastik saker. Det är lite trist.. men jag kanske hinner träffa dom en liten stund på söndag iallafall. Annars har jag alltid fria permissioner men eftersom det är en bit hem så blir det svårt. Dom vill helst inte att jag åker kommunalt själv och det är lite svårt att bli skjutsad varje gång men någon dag åker jag nog hem.
 
Idag ska jag försöka komma ut lite mer, har gått en promenad varje dag iallafall. Kanske gå och fika eller något lite mer spännande. Finns inte direkt något att göra här i krokarna heller så. 
 
 
2018 | |
Upp