Onsdags snack

Ska alldeles strax ta mig ner på centrum för ett besök hos läkaren. Har så många frågor jag vill ställa men inte vet hur jag ska lägga upp allt. Alltid när jag sitter där blir jag helt stum, får inte fram det som ska bli sagt och det slutar med att man knappt fått svar på en enda fråga. Nu har jag skrivit ner allt på papper. Jag hoppas verkligen att jag ska få trappa ut vissa mediciner. Nu när vi kommit fram till att det troligen inte bara rör sig om bipoläritet för min del känns det onödigt att äta massa mediciner som ändå inte hjälper. För jag tycker inte det är någon speciell skillnad från när jag inte åt dom, kanske lite men långt ifrån bra. Mitt största problem är att jag är så orkeslös hela tiden, inatt har jag sovit i 12 timmar men skulle kunna sova fortfarande. 
Och det är inte kul! 
 
Jag har en till tid för årskontroll klockan 13, så efter det här läkarebesöket tänkte jag försöka sätta mig på ett fik och bara vara. Kanske kolla om jag hittar någon ny jacka. Känns så onödigt att gå hem och vara hemma en timme för att sen gå igen. Risken finns att jag somnar och missar att gå dit, hehe. Jag måste alltid ha alarm ställt på mobilen nu för tiden, som ringer några gånger om dagarna. 
 
Jag har funderat på om jag lider av någon sorts kronisk trötthet, läste att det finns något som heter ME. Eller så är det bara mina mediciner och diagnoser som ställer till det, men jag skulle så gärna vilja ha svar. Det drabbar inte bara mig utan hela familjen. Jag är en riktig hypokondriker, google är min värsta fiende. Allt som står där stämmer in på mig och jag får för mig att jag har varenda diagnos. Sen så går dom flesta diagnoserna ihop med varandra och det kan vara svårt att veta vad som är vad. Jag har iallafall börjat min nya utredning nu. Fick göra något uppmärksamhets test på dator i 20 minuter och det gick inte bra, det var väldigt enkelt men jag kunde verkligen inte koncentrera mig. Får se om jag får svar på det idag, om hur det gick alltså. 
 
Nej nu måste jag göra mig redo, fick bli ett kort och snabbt inlägg bara.
 
 Vi har så sjukt mycket päron och äpplen iår. Har blivit mycket mos och äppel/pärondricka. Om det är någon som är sugen på att plocka lite så är det bara hojta till.
2018 | #psykiskohälsa, Bipolär, Borderline, Npf problematik | |
Upp