Som musik man bara hör när man kan tala samma språk

Dagen började med kräks för min del, vaknade med sån ångest att jag blev illamående. Fick sen nån tablett mot det och då gick det över men nu känner jag att det är påväg tillbaka igen. Så jävla trött på den här ångesten. 
Jag har iallafall hållt mig sysselsatt hela dagen. På förmiddagen hängde jag med Mickis, vi åkte till farsta och fikade lite. Efter det fick jag låna deras dusch, tycker det är så vidrigt att duscha här så jag var i behov av en dusch om vi säger så.
Till middagen kom min mamma och bror hit så vi käkade och snackade lite. Och nu är man solo igen men imorgon får jag äntligen åka hem, jag hoppas jag kan somna ikväll så att morgondagen kommer fort. Men skulle självklart vara typiskt mig att inte kunna somna.
 
Måste även handla present till Gustaf, det är inte alltid man fyller 6 år. Han har en hel lista med saker han önskar sig men högst upp på listan står ett nytt spel. Vi får se vad det blir för något. Firad ska han bli iallafall, med prinsesstårta som han också önskat sig.
 
Alltså jag har fått en sån sjuk dålig balans och darrningar i händerna. Har iförsig haft det ett tag men det blir inte bättre. Kan inte gå i trappor utan att hålla i mig och att bära Alva uppför är bara att glömma. Har blivit en riktig klantmaja som snubblar och tappar saker hela tiden. Skulle aldrig kunna jobba med något pillrigt nu alltså. Jag hoppas att det blir bättre snart men tvivlar på det.
 
Är det något speciellt ni vill att jag skriver om? Meningen är ju egentligen att skriva för min egna skull men det är ju alltid roligt att få höra vad andra tycker om att läsa. Jag vill ju främst lyfta psykisk ohälsa då jag tycker det är otroligt viktigt.
 
 
2018 | |
#1 - - Felicia:

Hej Emelie, jag har läst din blogg sen du fick Wilma. Undrar om du haft några tvångstankar eller är du fri från det? Jag själv har svår OCD som jag kämpar med varje dag så jag tycker det är intressant att läsa om psykisk ohälsa då jag vet hur oerhört jobbigt det är, alla förstår ju inte.. Kram Felicia

Svar: Hej! Vad roligt att du hittat hit igen. Jag har haft tvångstankar som att behöva kolla så spisen är av, dörren är låst men det har blivit mycket bättre nu på senaste tiden. Men det händer rätt ofta att jag måste kolla i väskan att allt är med typ 100 gånger..Kram
Emelie Forsberg

#2 - - Mickis:

Tack för igår! Så mysigt att ses:) <3

#3 - - Anonym:

Emelie , Emelie du är duktig allt du gjorde förut kommer du kunna göra men du måste bida tiden fram jag vet att du kommer blir bra igen men ta tiden som du måste och skynda inte på och tänk inte att det måste ske snart . Ta den tid som du måste och tänk positivt vet att det inte är lätt men vet att du kan det.Jättekramar ifrån mormor som älskar dig och vill dig allt väl.

#4 - - Anonym:

Hej! Jag önskar gärna inlägg om hur man får ett förhållande att fungera när man lider av psykisk ohälsa. Och hur har du pratat om psykisk ohälsa med dina barn?

Upp