Ännu en helg som gått

Helgen har swishat förbi och snart är det dags för en ny vecka igen. Vi har tagit det lugnt, lämnat in massviss med leksaker som ska få nya hem att bli lekta i. Vi har en sån bra leksaksförmedling här som ät perfekt att lämna in saker som inte används längre, finns även en klädförmedling där stora delen av barnens kläder kommer ifrån. Även fast det är så roligt med nya barnkläder men man kan hitta riktiga fynd. Snö har vi också, massor! Jag är rätt less men barnen tycker det är kul.
Gustaf är hos sin pappa och vi ska hämta hem honom på eftermiddagen och sen åka vidare på kalas. Wilma har gymnastik så hon blir hemma. Alva tycker det ska bli kul att få leka med kusinerna. Hon ser verkligen upp till dom och det är roligt att se. 
 
Det har ändå varit en bra helg, jag har mått helt okej och jag tackar för varje bra stund jag får. Skulle ha träffat min kontaktperson i fredags men det blev inställt, blir förhoppningsvis i veckan istället. Den här veckan är jag uppbokad varje dag. Måndag är det tandläkare och optiker, på tisdag ska jag iväg in till stan och pröva ut tyngdtäcke, onsdag DBT, torsdag psykolog och fredag terapeut. Så ja, jag har och göra men det är bra för mig, då kommer jag ut. 
 
Förhoppningsvis hittar jag ett par glasögon som jag gillar imorgon. Mina ögon tål verkligen inte att gå med linser längre. Minns vilket problem jag hade förut när jag skaffade glasögon för första gången, hittade inga som jag gillade först och tog lång tid att vänja sig. Pratade lite snabbt med optikern i veckan och hon föreslog jag skulle skaffa något abonnemang där man fick välja tre olika par men jag vet inte, vill nog helst hitta ett par som funkar, att hitta tre stycken är nog omöjligt för mig, hehe. Har funderat så många gånger på att operera ögonen men är alldeles för feg, är rädd att det ska gå fel och man blir blind på köpet.. Dessutom är det ju inte direkt gratis så man vill ju att det blir bra.
 
Blir ett kort inlägg, mest för att dokumentera att allt är bra :)
 
 
 
 
 
2019 | |
Upp