Jag vet vad jag vill, jag vet ingenting

Yeees, så har ett nytt år flyttat in här i vårt hus. 2019 ska förhoppningsvis bli ett bättre år än det förgångna. Jag ser framemot det.
Om jag blir bättre snart så ska jag ta tag i mina studier igen och hoppas på att det fungera bättre denna gång. Jag har såå många gånger anmält mig till kurser men alltid kännt sån stor press och sen inte klarat av det. Tänkte iallafall boka in en tid till studievägledaren här, men först prata med min läkare, gissar dock att svaret blir nej.. Jag vill helst läsa på distans, engelska 2. Tror att det är den enda kursen jag behöver för att sen komma in på högskola. Ångrar grovt att jag inte läste den på gymnasiet, istället läste jag en kurs om bordsdekoration och vad har man för användning av det?  
 
Barnen har fortfarande lov fram till tisdag. Alva ska få flytta in till den nya förskolan som dom precis byggt brevid hennes gamla. Hon går nu på en som är i baracker men där det finns en fantastisk gård med skogen inne på gården men den nya har också mycket skog.
Dom stora barnen går sista terminen i femman och förskoleklass och jag förstår inte hur fort tiden går! 
 
Om två veckor har vi en tolvåring hemma också och nästa år blir hon tonåring. Helt galet, hon var ju nyss en bebis? Tänk att det för så många år sen som jag började blogga. Det kommer vara roligt för henne att kunna gå tillbaka och läsa hur hon var som liten. Hon brukar kolla på youtube filmer som jag spelat in och tycker att det är super kul. 
 
Jag har mått rätt så bra de här veckorna när familjen varit hemma och jag slippt vara hemma i min ensamhet. Blev lite förvirrard igår som jag kan bli ibland men det gick över snabbt. Jag tänkte mycket på jobb och jag tror att det blev för mycket helt enkelt. Jag mår verkligen dåligt över att inte få jobba. Jag kan ju avbryta min sjukskrivning men med tanke på hur det gick förra gången jag gjorde det så blev det inte så bra och slutade med en inläggning i sluten vården. Så jag är ganska lost över vad jag ska göra. Först måste jag såklart hitta ett jobb, hehe. Men det är lite därför jag egentligen vill satsa på att börja plugga istället så att jag kan byta branch. Restaurangbranschen är inget för mig längre, så länge det inte handlar om endast ett dagtidsjobb.
 
Nu ska jag försöka underhålla den minsta i huset. Hon har blivit så sjukt envis och jag tror att hon är i en tidig treårstrorst. Lagom kul ibland. 
0
2019 | |
Upp