Det går bra nu

Jag har gjort min första jobbdag på två år. Det känns sjukt men så jävla bra. Jag kom in rätt snabbt på en gång, nu ska jag mer jobba på snabbheten, hehe. Sitter på tåget nu in till stan. Det är en som vabbar idag så det kommer bli mer att göra. Men det är så roligt att jobba med gamla kollegor. Och så kommer jag ju få massa besök, jag känner mig nästan lite poppis. Men ja, väldigt roligt.
Jag var dock så trött igår att jag gick och la mig halv nio och somnade nästan direkt. Tar mina sömntabletter för att få sammanhängande sömn men ibland tror jag nog att jag skulle kunna klara mig utan, men det blir som en säkerhet. Vi har vattkoppor hemma nu igen, den här gången Gustaf. Han kämpar på som tusan men nätterna har varit jobbiga. Vi inväntar nu Alva. Det är så jäkla typiskt, barnen har varit hur friska som helst när jag bara gått hemma men nu när jag börjat jobba så drabbas dom av sjukdomar. Jag har tur som har S hemma, men blir han inte bättre till fredag så måste jag vabba ändå. Det känns lite jobbigt men måste man så måste man. 
 
Jag mår väldigt bra just nu, inte för bra utan mer lagom. Är så himla glad över att ha något att göra om dagarna. Även om det inte kommer synas något i ekonomin direkt. Men jag har hellre något att göra om dagarna än att gå hemma och bara uggla och känna sig värdelös. Ser även framemot två veckors semester med familjen i sommar. Först visste jag inte om jag skulle få vara ledig men då hade det inte gått. Jag måste få vara hemma med familjen en längre stund än bara på helgerna. 
 
Tågresan gick väldigt snabbt, nästa ska jag av. Bra det här med snabbtåg. Så jag avslutar här och säger ha en trevlig dag. För det ska jag ha :) 
 
 
2019 | |
Upp